کلام اهل البیت علیهم السلام

آداب زندگی شیعی در کلام نورانی اهل البیت علیهم السلام

کلام اهل البیت علیهم السلام

آداب زندگی شیعی در کلام نورانی اهل البیت علیهم السلام

آداب زندگی شیعی در کلام اهل البیت علیهم السلام

آشنایی با طب الائمه در ابواب مختلف

آشنایی با آدب و سنن و دعا و اعمال عبادی و اخلاقی در طول شبانه روز


  • ۰
  • ۰

اخلاق همسر


#زن_بداخلاق

#همسر_پاکدامن


👈زن بداخلاق شوهرش را پیر می کند👉


مطالعه این حکایت را از دست ندهید


امام باقر سلام الله علیه می فرمایند

در میان قوم بنى اسرائیل ، مردى خردمند و ثروتمند بود .

 وى را پسرى بود از همسرى پاک دامن که در شمایل ، شبیه وى بود

و دو پسر داشت از همسرى غیرِ پاک دامن . 


چون هنگام مرگش فرا رسید ، به آنان گفت :

 این ثروت من ، براى یکى از شماست .


1⃣ 🍀 چون از دنیا رفت ، پسر بزرگ تر گفت «آن یکى من هستم» .  


2🍀پسر وسطى گفت : «آن یکى ، من هستم» .


3⃣🍀 پسر کوچک تر گفت : «آن یکى ، من هستم» . [چون نزاع بالا گرفت ،]


@nourany


 شکایت به قاضىِ شهر بردند . 


قاضى گفت : 

مرا در این باره ، نظرى نیست . نزد سه برادر که فرزندان چوپان اند ، بروید . 



1⃣🔰 آنها نزد یکى از برادران آمدند و پیرى کهن سال را دیدند . 


2⃣🔰به آنان گفت :

 نزد برادرم بروید . او از من بزرگ تر است . 


از او بپرسید .


 بر او وارد شدند . پیرمردى میان سال ، بیرون آمد و گفت از برادرِ بزرگ ترم بپرسید . 


3⃣🔰بر سومین برادر ، وارد شدند . او را کم سال تر یافتند . 



👈نخست ، از او خواستند شرح حالِ خودشان را بگوید و سپس به پرسش ، آنها پاسخ دهد .  


او گفت :



👈⛔️ آن برادرم را که نخست دیدید ، کوچک ترین برادر است .


👈 همسرى ناسازگار داشت که به وى ، بدى مى کرد . [برادرم] بر این بدى ها صبر کرد ، مبادا به گرفتارى بزرگ تر و طاقت فرسا مبتلا شود .

 

🔰آن زن ، او را پیر کرد


@nourany


 🔰برادر دوم ، همسرى داشت که گاهى او را مى رنجانْد و گاهى او را شاد مى کرد .

 لذا او در مرزِ جوانى و پیرى قرار دارد .


🍀👈تاثیر زن خوش اخلاق:


 🔰🌸و امّا من ، همسرم همیشه مرا شاد مى کرد و هیچ گاه مرا آزار نداد و هرگز از او بدى به من نرسید . بدین جهت ، جوانى ام با او پایدار است . 




♻️و امّا مسئله شما که وصیّت پدرتان است ، نخست بروید نبش قبر کنید ، استخوان هایش را بیرون آورید و بسوزانید و نزد من برگردید ، تا میانِ شما داورى کنم .



  برادران رفتند . برادر کوچک تر ، شمشیر پدر را برداشت و دو برادر دیگر ، کلنگ برداشتند . 

وقتى خواستند نبشِ قبر کنند ،


🔅 برادر کوچک تر گفت :


🔅نبش قبر نکنید . 


من سهم خود را به شما وا مى گذارم . 


 برادران ، نزد قاضى بازگشتند .


 مرد گفت :


 🔆این ، شما را کفایت مى کند . مال را نزد من آورید .


♻️🔰 آن گاه به برادر کوچک تر گفت که ثروت را بردارد . [سپس افزود ]



♻️💠اگر آن دو فرزندان آن مرد بودند ، [به هنگام نبش قبر ،] احساس ناراحتى به آنان دست مى داد ، چنان که به فرزند کوچک تر دست داد .♻️💠

بحارالانوار

ج 104 ص 296 ح 1.


-----🌸🍃💠💠🍃🌸----

کانال علم و موفقیت 

به کانال نورانی nourany@ در تلگرام بپیوندید


https://telegram.me/joinchat/A7bH0jvXZl44g200O3UDCA

  • ۹۵/۰۵/۰۶
  • عبدالصاحب کاشانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی